Eyebrow tutorial

 
Hur man vill ha sina ögonbryn kan variera smaksak från person till person, och vad som passar på just dig får du avgöra själv. Jag tycker i alla fall att medeltjocka, markerade och skarpa ögonbryn är snyggast och är även det som passar bäst på mig. Ett snyggt och välformat ögonbryn kan rama in hela ansiktet och ge det ett helt annat uttryck samt ge en klarare blick. Därför tycker jag att ögonbrynen är ett utav de viktigaste faktorerna när det kommer till makeup!
 
Jag tänkte lite kort visa er hur jag gör mina ögonbryn steg för steg eftersom en del av er har bett mig att göra det.
 
Steg 1. Jag börjar med att markera underkanten utav brynet med en ögonbrynspenna. Detta ger en skarpare form i slutresultatet och gör det även enklare för dig sen när du ska applicera ögonskuggan. För att uppnå ett så bra resultat som möjligt - tänk på att pennan ska vara vässad innan och spetsig, för inget slött verktyg är ett bra verktyg.
Steg 2. Här fyller jag i resten utav ögonbrynet med ögonskuggor som matchar min naturliga hårfärg - detta för att det ska se så naturligt ut som möjligt. Jag använder en smal snedställd borste för bästa resultat med raka linjer.
Jag brukar tona mina ögonbryn, det vill säga göra dem mörkare längst ut och jobba med ljusare och ljusare ögonskuggor ju längre mot näsvingen man kommer. Detta får ögonbrynet att se naturligare och helt klart snyggare ut. Att markera ögonbrynet kan verka svårt, men har du ett välformat ögonbryn redan från början underlättar detta jättemycket.
Steg 3. Bilden ger inte resultatet någon rättvisa, men det är så otroligt viktigt att borsta dina ögonbryn! Borsta lite då och då emellanåt. Brynen ska borstas uppåt och utåt. Jag använder även en särskild gel för att brynen ska hållas på plats under dagen, ett jättesmart knep jag verkligen rekommenderar! Jag använder en tillfällig från H&M men det finns garanterat fler som är bättre.
Steg 4. Genom att applicera först concealer precis under brynet gör du det ännu mer skarpt. Därefter applicerar jag en särskild eyebrightner under ögonbrynet. Detta gör att du får en illusion av att blicken lyfts, samt att ögonbrynet blir tydligare och snyggare.
 
Prdukterna jag använde: Ögonbrynspenna H&M, Nudes eyeshadows, Isadora eyeshadows, Eye brightner från Elf, Mac concealer och Naked 3 palette.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback