Snow or Palms

Det finns ganska många bra saker med vintern, som till exempel att man kan åka slalom eller att bära snygga höst- och vinterkläder. Eller det faktum att alla myskvällar blir 10 gånger mysigare när man kurar upp sig i soffan framför en film och det är alldeles mörkt ute. Överlag tycker jag vintern är så otroligt vacker med all snö och alla belysningar i storstäder som sätts upp, framförallt runt jul och nyår.
Däremot är jag mer utav en sommarmänniska och därför väger mängden nackdelar betydligt mer för mig när man talar om vintern. Jag hatar kyla och att frysa till exempel. Dessutom blir man alltid så blek.. och att ta bilder till bloggen är svårt i ett sånt mörkt ljus.
Sommaren däremot.. det är verkligen min årstid. Att gräva tårna i sanden och att känna solen lysa. Uppleva en grillkväll med vänner efter en dag på stranden. Sommarkläderna så som uttvättade shorts eller en snygg kjol, en fin blus med detaljer eller bara en slapp basic-tröja. Och så har vi ju solhattarna och solglasögonen förstås.. Listan kan göras lång. Hur kan man inte älska sommaren?
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback